Ψηφιακή Υπογραφή:

Συχνές Ερωτήσεις,

Διαχείριση Τεχνικών Ζητημάτων

Εισαγωγή

Στο συγκεκριμένο οδηγό γίνεται προσπάθεια με βάση την εμπειρία μας, να συγκεντρωθούν και να απαντηθούν τα βασικά ερωτήματα για την απόκτηση
και τη χρήση της Ψηφιακής Υπογραφής. Οι απαντήσεις έχουν δοθεί με απλό τρόπο ώστε να γίνουν κατανοητές, χωρίς συνθετους τεχνικούς όρους. Για τη
βαθύτερη και αναλυτικότερη επεξήγηση του συνόλου των διαδικασιών, έχουμε παραθέσει στο τέλος του οδηγού συνδέσμους όπου ο ενδιαφερόμενος
μπορεί να βρει manual και οδηγούς ώστε να αποκτήσει ολοκληρωμένη εικόνα.

Γενικές πληροφορίες

Τι είναι η Ψηφιακή Υπογραφή;

Είναι για τον ηλεκτρονικό κόσμο το αντίστοιχο του γνησίου της υπογραφής για τον φυσικό κόσμο.

Ποια είναι, συνοπτικά, η διαδικασία για να αποκτήσω Ψηφιακή Υπογραφή;

• Προμηθεύομαι από τη Novatron ένα USB Token

• Υποβάλλω ηλεκτρονικό αίτημα στην πύλη του ΕΡΜΗ

• Μεταβαίνω σε ΚΕΠ και αιτούμαι την έκδοση Ψηφιακών Πιστοποιητικών

• Παραμετροποιώ υπολογιστή με Windows 7 και εγκαθιστώ το πρόγραμμα οδήγησης του USB Token

• Εκδίδω τα πιστοποιητικά μου τα οποία αποθηκεύονται στο USB Token

• Eγκαθιστώ και παραμετροποιώ πρόγραμμα για τη πραγματοποίηση υπογραφής των εγγράφων μου

• Πλέον μπορώ να υπογράφω και σε υπολογιστή με νεότερο λειτουργικό σύστημα.

Τι είναι το USB Token;

Είναι εξειδικευμένη συσκευή, όχι απλό USB για αποθήκευση ή μεταφορά δεδομένων, στην οποία αποθηκεύονται τα προσωπικά μου Ψηφιακά
Πιστοποιητικά.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω το USB Token του συναδέλφου/φίλου/συγγενή μου ώστε να υπογράφω κι εγώ;

Όχι, κάθε φυσικό πρόσωπο χρειάζεται να κατέχει το δικό του USB Token.

Είμαι νόμιμος εκπρόσωπος σε πολλές εταιρείες, χρειάζεται να έχω αντίστοιχο αριθμό Ψηφιακών Υπογραφών;

Όχι, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να έχει μία Ψηφιακή Υπογραφή την οποία χρησιμοποιεί για το σύνολο των εργασιών του.

Μπορώ να εκδόσω και να χρησιμοποιώ Ψηφιακή Υπογραφή αν ζω ή βρίσκομαι στο εξωτερικό;

Ασφαλώς, εξουσιοδοτώ οικείο μου πρόσωπο με γνήσιο υπογραφής από το Προξενείο ώστε να τρέξει εκείνος τις διαδικασίες στην Ελλάδα. Έπειτα μπορώ να χρησιμοποιώ την Ψηφιακή Υπογραφή όπου και να βρίσκομαι έχοντας στα χέρια μου το USB Token.

Αν χάσω ή μου κλέψουν ή χαλάσει ή κλειδώσω το USB Token τι κάνω;

Ανακαλώ με αίτηση στα ΚΕΠ ή από την πύλη του ΕΡΜΗ τα πιστοποιητικά μου, προμηθεύομαι νέο USB Token και επαναλαμβάνω τη διαδικασία έκδοσης ώστε να λάβω νέα πιστοποιητικά.

Τα Ψηφιακά Πιστοποιητικά λήγουν ή είναι έγκυρα για πάντα;

Από τον Δεκέμβριο του 2019 τα πιστοποιητικά έχουν διάρκεια ισχύος ένα (1) χρόνο από την ημερομηνία έκδοσής τους. Παλαιότερα είχαν διάρκεια ισχύος 3 ή και 5 χρόνια.

Πως βλέπω πότε λήγουν τα Ψηφιακά μου Πιστοποιητικά;

Υπάρχουν δύο τρόποι. Βλ. Αναλυτικά στο παράρτημα 1: Υλικό για τον έλεγχο χρονικής ισχύος των πιστοποιητικών, τη διαδικασία ανάκλησης και ανανέωσης.

Για την Είσοδο και την Ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Πύλης ΕΡΜΗΣ: www.ermis.gov.gr

Εμφανίζεται μήνυμα «Error 500» όταν συνδέομαι με κωδικούς TaxisNet, γιατί;

Χρειάζεται να εισάγω τους προσωπικούς μου κωδικούς και όχι τους εταιρικούς, μόνο φυσικά πρόσωπα – όχι εταιρείες ή φορείς μπορούν να συνδεθούν στη Πύλη και κατ’επέκταση να αιτηθούν Ψηφιακά Πιστοποιητικά.

Εμφανίζεται μήνυμα «Δεν υπάρχει διαθέσιμος ο δικτυακός τόπος που επιλέξατε». Τι μπορώ να κάνω;

Χρειάζεται να ενεργοποιήσω την επιλογή «Χρήση TLS 1.2» στον Internet Explorer επιλέγοντας από το μενού Εργαλεία -> Επιλογές Internet -> Καρτέλα για προχωρημένους -> Ομάδα Ασφάλεια -> Χρήση TLS 1.2

Εμφανίζεται μήνυμα «Παρακαλώ πληκτρολογήστε ένα διαφορετικό email» κατά την εγγραφή χρήστη/δημιουργία λογαριασμού στην Πύλη ΕΡΜΗΣ, γιατί;

Πληκτρολογώ ένα διαφορετικό email, καθώς κάποιος άλλος χρήστης το έχει καταχωρήσει και επικοινωνώ με τον ΕΡΜΗ για να μάθω ποιος, αν το επιθυμώ.

Εμφανίζεται ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ στη Διαχείριση Προσωπικών Ψηφιακών Πιστοποιητικών στην Πύλη ΕΡΜΗΣ, πως επιλύεται;

Η ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ αποτελεί τεχνικό πρόβλημα της Πύλης και επιλύεται συνήθως μετά από 2-3 εργάσιμες ημέρες αφού υποβάλω αίτημα στην Υπηρεσία Υποβολής Αιτημάτων: http://ticketing.ktpae.gr/pki/ με κατηγορία «Ακύρωση ψηφιακών πιστοποιητικών». Στην περιγραφή του αιτήματος, αναγράφω ρητά τη φράση «Διόρθωση ΛΕΥΚΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ».

Για τη μετάβαση στο ΚΕΠ

Γιατί χρειάζεται να μεταβώ σε ΚΕΠ αφού έκανα το ηλεκτρονικό αίτημα στην Πύλη ΕΡΜΗΣ;

Χρειάζεται να μεταβώ για τη φυσική ταυτοποίησή μου ώστε στη συνέχεια να υποβάλω αίτηση σε φυσική μορφή για την έκδοση Ψηφιακών Πιστοποιητικών.

Τι χρειάζεται να έχω μαζί μου;

Ταυτότητα ή διαβατήριο και φωτοτυπία αυτού, εκτυπωμένη και συμπληρωμένη την Αίτηση για έκδοση Ψηφιακών Πιστοποιητικών. Aν έχω προμηθευτεί υπηρεσία εγκατάστασης από τη Novatron, επικυρώνω και την εξουσιοδότηση.

Μπορώ να κάνω την αίτηση μέσω του gov.gr;

Δυστυχώς όχι, προς το παρόν δεν είναι εφικτό. Από το gov.gr μπορώ να επικυρώσω την εξουσιοδότηση προς Novatron αν έχω προμηθευτεί υπηρεσία εγκατάστασης.

Πως βρίσκω τον σειριακό αριθμό ΑΑΔΥ που αναφέρεται στην αίτηση ώστε να τον συμπληρώσω;

Στο 99,9% των ΚΕΠ δεν τίθεται ζήτημα αν δεν έχω καταγράψει αυτό το στοιχείο. Ωστόσο, μπορώ να βρώ τον σειριακό αριθμό από την αρχική σελίδα του διαχειριστικού προγράμματος του εκάστοτε USB Token (βλ. Αναλυτικές Οδηγίες Εγκατάστασης του εκάστοτε Token στο Παράρτημα 1).

Πήγα στο ΚΕΠ και υπέβαλα αίτηση, αλλά δεν εμφανίζεται ο κόκκινος 8ψήφιος κωδικός στον ΕΡΜΗ και βλέπω ακόμα το μήνυμα ότι πρέπει να πάω σε ΚΕΠ, γιατί;

Δεν μεταβαίνουμε στο ΚΕΠ για το γνήσιο της υπογραφής αλλά για την μηχανογραφική καταχώριση της αίτησης. Μετά την αίτηση πρέπει υποχρεωτικά ο υπάλληλος να μου δώσει τη βεβαίωση υποβολής αιτήματος και να επιλέξει «Ολοκλήρωση». Αν δε το κάνει, δεν προχωρά το αίτημά μου ακόμα και αν μου δώσει τη βεβαίωση. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Η αίτηση θα προχωρήσει ανάλογα με ποιους κωδικούς έκανα το αίτημα στον ΕΡΜΗ, αν το έκανα με κωδικούς TaxisNet – με κωδικούς TaxisNet πρέπει να συνδεθώ στον ΕΡΜΗ για να δω το αποτέλεσμα και αν το έκανα με κωδικούς ΕΡΜΗΣ – με κωδικούς ΕΡΜΗΣ πρέπει να συνδεθώ στον ΕΡΜΗ για να δω το αποτέλεσμα. (αν έχω προμηθευτεί υπηρεσία εγκατάστασης από τη Novatron, κοινοποιώ τους κωδικούς (με εξουσιοδότηση) με τους οποίους συνδέθηκα στον ΕΡΜΗ και προχώρησα τη διαδικασία).

Πήγα στο ΚΕΠ για την αίτηση αλλά μου είπαν ότι δεν φαίνεται αίτημα, γιατί;

Πριν πάω στο ΚΕΠ χρειάζεται να έχω κάνει ηλεκτρονικό αίτημα στη Πύλη ΕΡΜΗΣ.

Πήγα στο ΚΕΠ για την αίτηση αλλά μου είπαν ότι έχω ήδη πιστοποιητικά, γιατί;

Χρειάζεται πρώτα να ακυρώσω τα παλαιά πιστοποιητικά και στη συνέχεια να αιτηθώ νέα χωρίς να αμελήσω να κάνω και το ηλεκτρονικό αίτημα στη Πύλη ΕΡΜΗΣ.

Πήγα στο ΚΕΠ για την αίτηση αλλά δεν με βρίσκουν στο σύστημα, γιατί;

Χρειάζεται να μεταβώ σε ΔΟΥ για διόρθωση/επικαιροποίηση στοιχείων και πριν πάω στο ΚΕΠ κάνω μία σύνδεση στη Πύλη ΕΡΜΗΣ.

Πήγα στο ΚΕΠ για να ανακαλέσω τα πιστοποιητικά μου, τι χρειάζεται να έχω μαζί μου;

Ταυτότητα ή διαβατήριο και φωτοτυπία αυτού, εκτυπωμένη και συμπληρωμένη την Αίτηση Ανάκλησης Ψηφιακών Πιστοποιητικών.

Για την εγκατάσταση του προγράμματος οδήγησης (driver)/διαχειριστικού εργαλείου του USB Token

Που μπορώ να βρω τον driver της συσκευής μου;

Μπορώ να το βρω στο novatron.gr, στη σελίδα του USB Token που κατέχω αλλά και στο τέλος του παρόντος οδηγού (βλ Manual στο Παράρτημα 1). Χρειάζεται απλά να εγκαταστήσω το πρόγραμμα και να κάνω επανεκκίνηση στον υπολογιστή μου.

Τι μπορώ να κάνω με το πρόγραμμα αυτό;

Μπορώ να διαχειριστώ τους κωδικούς PIN και PUK, να δω τα εγκατεστημένα πιστοποιητικά – να δω πότε λήγουν, αν χρειάζεται να τα διαγράψω ή να τα εξάγω ένα αντίγραφο (δημόσιο κλειδί) ώστε να τα ανεβάσω σε ένα φορέα πχ. ΤΕΕ.

Χρειάζεται να το εγκαταστήσω σε κάθε υπολογιστή που επιθυμώ να υπογράφω;

Ασφαλώς, είναι απαραίτητο.

Για τη παραμετροποίηση του υπολογιστή με στόχο την έκδοση των πιστοποιητικών

Γιατί πρέπει να έχω υπολογιστή με Windows 7 και Internet Explorer 8-10;

Για να μπορέσει ο server του ΕΡΜΗ να επικοινωνήσει με τον υπολογιστή μου. Μόνο στα Windows 7 γίνεται υποβάθμιση του Internet Explorer. Aυτές οι προδιαγραφές είναι από το κράτος, δεν έχουν οριστεί από τη Novatron.

Προμηθεύτηκα το Τoken, αλλά δεν έχω υπολογιστή με Windows 7 για να συνεχίσω τη διαδικασία, τι κάνω;

Απευθύνομαι σε οικείο μου πρόσωπο το οποίο έχει υπολογιστή με Windows 7 ώστε να προχωρήσω με αυτόν (μετά την εγκατάσταση το USB Token μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον δικό μου υπολογιστή ο οποίος έχει νεότερο λειτουργικό σύστημα). Αν δεν μπορώ να βρω υπολογιστή με Windows 7, προμηθεύομαι την υπηρεσία εγκατάστασης από τη Novatron και αποστέλλω το USB Token στο τεχνικό τμήμα ώστε να προχωρήσει η εγκατάσταση.

Γίνεται να εκδώσω πιστοποιητικά από Windows XP;

Όχι δεν γίνεται. Δεν μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στον ΕΡΜΗ μέσω κωδικών TaxisNet. Δεν υποστηρίζουν τα Windows XP απαραίτητα πιστοποιητικά.

Γίνεται να εκδώσω πιστοποιητικά μέσω VM (Windows 7) σε Windows 10;

Γίνεται, αλλά αναλαμβάνω την ευθύνη ορθής λειτουργίας του VM. H ΑΠΕΔ δεν το προτείνει καθώς η έκδοση πιστοποιητικών είναι ευαίσθητη διαδικασία.

Εμφανίζεται «Σφάλμα D» κατά την έκδοση, γιατί;

Το σφάλμα D αποτελεί σφάλμα επικοινωνίας μεταξύ USB Token, υπολογιστή, server ΕΡΜΗ. Διασφαλίζω ότι έχω συνδεδεμένο το USB Token, ότι έχω εγκατεστημένο το σωστό πρόγραμμα οδήγησης, ότι έχω διαγράψει παλαιά πιστοποιητικά ή orphan objects από προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες. Προσοχή, αν έχω το Gemalto 840 επιλέγω στον ΕΡΜΗ: με χρήση ΑΑΔΥ του οίκου Safenet και όχι του οίκου Gemalto. Aν το πρόβλημα παραμείνει, χρειάζεται να παραμετροποιήσω έναν άλλο υπολογιστή με Windows 7 και αν δεν έχω.

Τι χρειάζεται να κάνω ώστε να αρχικοποιήσω το USB Token;

Χρειάζεται να διαγράψω παλαιά πιστοποιητικά ή orphan objects από προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες έκδοσης πιστοποιητικών μέσα από το USB Token (βλ αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης του εκάστοτε token προς το τέλος του οδηγού).

Εμφανίζεται «Σφάλμα A001» κατά την έκδοση, γιατί;

Επειδή δεν έχουν εισαχθεί σωστά είτε τα στοιχεία του username στον ΕΡΜΗ (ermis_******** και όχι το username του ΤaxisNet) είτε του οκταψήφιου κωδικού έκδοσης στην τελική φόρμα. Πρέπει να επιχειρήσω ξανά την προσπάθεια πληκτρολογώντας με προσοχή τους χαρακτήρες στα πεδία αυτά. Αποφεύγω να κάνω αντιγραφή - επικόλληση (copy – paste) γιατί ενδέχεται να επικολληθούν χαρακτήρες / κενά.

Εμφανίζεται «Σφάλμα 30aa» κατά την έκδοση, γιατί;

Το σύστημα δεν είναι σε θέση να εκδώσει ψηφιακά πιστοποιητικά, λόγω αδυναμίας και τεχνικού προβλήματος. Προσπαθώ ξανά αργότερα.

Εμφανίζεται «Σφάλμα 1B6» κατά την έκδοση, γιατί;

Οι ενέργειες πρέπει να γίνουν σε υπολογιστή με Internet Explorer 8-10 και Windows 7, διότι αυτοί οι browser και αυτό το λειτουργικό είναι συμβατά με τη πλατφόρμα της πύλης ΕΡΜΗΣ για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών.

Εκδόθηκε ένα πιστοποιητικό αντί για δύο, τι κάνω;

Στην περίπτωση που υπάρχει μόνο 1 ψηφιακό πιστοποιητικό, δοκιμάζω να υπογράψω ένα έγγραφο και αν η ψηφιακή υπογραφή μπαίνει κανονικά τότε δεν κάνω κάποια άλλη ενέργεια. Συνεχίζω να υπογράφω χωρίς προβληματισμούς, υπάρχει η επιβεβαίωση της ΑΠΕΔ.

Εκδόθηκαν τα πιστοποιητικά στον ΕΡΜΗ αλλά δεν τα βλέπω στο USB Token και δεν μπορώ να υπογράψω, τι κάνω;

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κανένα ψηφιακό πιστοποιητικό και δεν μπορώ να υπογράψω, παρόλο που τα βλέπω στον ΕΡΜΗ, χρειάζεται να τα ανακαλέσω, να κάνω ηλεκτρονικό αίτημα και νέα αίτηση σε ΚΕΠ ώστε να επαναλάβω τη διαδικασία για την ορθή εγκατάσταση. Αρχικοποιώ το Token, παραμετροποιώ σωστά τον υπολογιστή.

Έχω το Gemalto 840, κατά την έκδοση πιστοποιητικών μου ζητάει πολλές φορές το Token Password και το Digital Signature PIN, γιατί;

Είναι φυσιολογικό, δεν κάνω λάθος, τα ζητάει πολλές φορές.

Μπορώ να μεταφέρω τα πιστοποιητικά μου σε άλλο USB Token ή να τα αποθηκεύσω στον υπολογιστή μου και να υπογράφω χωρίς να είναι συνδεδεμένο το Token;

Όχι, τα πιστοποιητικά εκδίδονται με αυστηρά ασφαλή τρόπο και μία μόνον φορά και είναι αποθηκευμένα με ασφαλή τρόπο μόνο στο USB Token.

Για την χρήση της Ψηφιακής Υπογραφής

Ξέχασα το PIN μου (ή μπερδεύτηκα ή δεν το ξέρω) και κλείδωσα το USB Token, τι κάνω;

Ακολουθώ τις οδηγίες από το https://www.novatron.gr/epanafora-pin-psifiakis-ypografis/ ή ανατρέχω το manual του Τoken που κατέχω (το βρίσκω στην αντίστοιχη σελίδα στο novatron.gr). ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση τριών λάθος καταχωρήσεων του PIN το USB Token κλειδώνει και πρέπει να ξεκλειδωθεί το PIN με τη χρήση του PUK. Σε περίπτωση τριών λανθασμένων καταχωρήσεων του PUK το USB Token κλειδώνει οριστικά και δεν είναι δυνατή η επαναφορά του. Aν κλειδώσει το Τoken, το αποσύρουμε, προμηθευόμαστε νέο, ανακαλούμε τα υπάρχοντα πιστοποιητικά και αιτούμαστε την έκδοση νέων. Η διαδικασία ξεκινάει από την αρχή.

Ενώ πριν λίγες ημέρες υπέγραψα, σήμερα μου βγάζει μήνυμα ότι η υπογραφή απέτυχε, τι συμβαίνει;

Ελέγχω:

1. Ότι έχω συνδέσει το Token στον υπολογιστή και ότι οι USB θύρες που συνδέω το Token είναι λειτουργικές

2. Ότι Τoken δεν είναι κλειδωμένo

3. Ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι σε ισχύ (δεν έχουν λήξει)

4. Ότι ο υπολογιστής μου έχει πρόσβαση στο Internet

5. Ότι στο JsignPdf, το πεδίο Pdf αρχείο εξόδου είναι κενό και στη συνέχεια ελέγχω το πεδίο Ρυθμίσεις Ορατής Υπογραφής--> Εικόνα Υποβάθρου. Συνήθως έχω εκ παραδρομής περάσει στο πεδίο Εικόνα Υποβάθρου ένα Pdf έγγραφο. Το πεδίο Εικόνα Υποβάθρου πρέπει να είναι κενό, διαγράφω ότι υπάρχει εκεί

6. Ότι το Pdf που προσπαθώ να υπογράψω είναι λειτουργικό, ότι ανοίγει δηλαδή και ότι δεν είναι κλειδωμένο με κωδικό

7. Προσπαθώ να εισάγω πιο γρήγορα το PIN και να επιλέξω Υπέγραψέ το, μέχρι να βγει μήνημα ότι η υπογραφή δημιουργήθηκε επιτυχώς. Κάνω δηλαδή με μεγαλύτερη ταχύτητα νέες προσπάθειες για υπογραφή

8. Δοκιμάζω σε άλλον υπολογιστή.

Tι χρειάζεται να κάνω για να μπορώ να υπογράψω και σε άλλο υπολογιστή;

Εφόσον υπογράφω σε έναν υπολογιστή (έχω ολοκληρώσει δηλαδή τη διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών), τότε για να μπορέσω να υπογράψω και σε έναν άλλο, χρειάζεται:

1. Να εγκαταστήσω τα πιστοποιητικά των αρχών Χρονοσήμανσης/Πιστοποίησης

2. Να εγκαταστήσω τον driver/ πρόγραμμα οδήγησης του USB Token που έχω στην κατοχή μου

3. Να εγκαταστήσω/παραμετροποιήσω το πρόγραμμα που χρησιμοποιώ για τη πραγματοποίηση της υπογραφής.

Έχω MAC ή Linux, μπορώ να υπογράφω;

Τα USB Token είναι συμβατά με αυτά τα λειτουργικά, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο ότι η υποδομή της ΑΠΕΔ και του ΕΡΜΗ διασφαλίζουν την βάσει προσδιαγραφών πραγματοποίηση της Ψηφιακής Υπογραφής. Οπότε η εταιρεία μας δεν προτείνει ούτε μπορεί να εγγυηθεί, ούτε το τεχνικό μας τμήμα μπορεί να αναλάβει την υποστήριξη των εν λόγω λειτουργικών συστημάτων για τα προϊόντα αυτά.

Έχω το Οberthur v7.0.1 (μαύρο χρώμα) και δεν φορτώνει το πιστοποιητικό στο JsignPdf, τι κάνω;

Ελέγχω ότι δεν έχουν λήξει τα πιστοποιητικά μου, ότι έχω συνδεδεμένο το Token και ότι έχω εγκατεστημένο το AWP Manager 4.6, όχι νεότερη έκδοση πχ. 5.2.

Έχω το Οberthur v8.1 (λευκό χρώμα) και δεν φορτώνει το πιστοποιητικό στο JsignPdf, τι κάνω;

Ελέγχω ότι δεν έχουν λήξει τα πιστοποιητικά μου, ότι έχω συνδεδεμένο το Token και ότι έχω εγκατεστημένο το AWP Manager 5.2, όχι παλαιότερη έκδοση πχ. 4.6.

Εμφανίζεται μήνυμα «The signature includes an embedded timestamp but it could not be verified» στην ψηφιακή υπογραφή, γιατί;

Ελέγχω τη χρονοσήμανση, υλοποιώ τις οδηγίες για τη παραμετροποίηση της χρονοσήμανσης που βλέπω προς το τέλος του παρόντος οδηγού ή προμηθεύομαι την υπηρεσία παραμετροποίησης της νέας χρονοσήμανσης από τη Novatron. Θα οριστεί ραντεβού με τεχνικό για την απομακρυσμένη υλοποίηση των ρυθμίσεων.

Εμφανίζεται σφάλμα «Signature validity is unknown» στην ψηφιακή υπογραφή, γιατί;

Ελέγχω αν έχουν λήξει τα πιστοποιητικά μου και υλοποιώ τις οδηγίες για τη παραμετροποίηση της χρονοσήμανσης που βλέπω προς το τέλος του παρόντος οδηγού ή προμηθεύομαι την υπηρεσία παραμετροποίησης της νέας χρονοσήμανσης από τη Novatron. Θα οριστεί ραντεβού με τεχνικό για την απομακρυσμένη υλοποίηση των ρυθμίσεων.

Η ημερομηνία λήξης των πιστοποιητικών μου πλησιάζει, τι κάνω;

Ακολουθώ τις οδηγίες από τον οδηγό προς το τέλος του παρόντος εγγράφου. Είναι σα να βγάζω Ψηφιακή Υπογραφή για πρώτη φορά. Δεν αμελώ την διαγραφή των παλαιών πιστοποιητικών από το USB Token πριν προχωρήσω στην εγκατάσταση των νέων.

Έλαβα email (στα αγγλικά) ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά μου λήγουν σύντομα, τι κάνω;

Το συγκεκριμένο προειδοποιητικό email δεν είναι κακόβουλο αλλά το αγνοώ και ακολουθώ τις οδηγίες από τον οδηγό προς το τέλος του παρόντος εγγράφου. Είναι σα να βγάζω Ψηφιακή Υπογραφή για πρώτη φορά. Δεν αμελώ την διαγραφή των παλαιών πιστοποιητικών από το USB Token πριν προχωρήσω στην εγκατάσταση των νέων.

Πρέπει να ανταλλάξω κρυπτογραφημένα extrait (εξτρέ) με την Τράπεζα της Ελλάδος, τι κάνω;

Επικοινωνώ με το Helpdesk της ΤτΕ η οποία είναι η μόνη υπεύθυνη να απαντήσει και είναι υποχρεωμένη να μου αποστείλει σαφείς και αναλυτικές οδηγίες (manual) για το λογισμικό (software) που απαιτεί και ποια διαδικασία θα ακολουθήσω.

Είμαι μηχανικός, ανεβάζω στο Κτηματολόγιο και βγαίνει σφάλμα «δεν βρέθηκε ψηφιακό πιστοποιητικό συσχετισμένο με τον χρήστη», τι κάνω;

Χρειάζεται να ανεβάσω τα πιστοποιητικά μου στο ΤΕΕ. (βλ. Οδηγίες για μηχανικούς στο Παράρτημα 1)

Είμαι μηχανικός, ανεβάζω στο Κτηματολόγιο και βγαίνει σφάλμα στη Ψηφιακή Υπογραφή στο dxf/zip, τι κάνω;

Προσέχω κατά το zipάρισμα του dxf και του pdf. Όταν ανοίγω το zip αρχείο πρέπει να φαίνονται απευθείας το dxf και το pdf, όχι να εμφανίζεται φάκελος που θα βρίσκονται αυτά μέσα. Αν το πρόβλημα παραμένει δοκιμάζω αργότερα ή επικοινωνώ με το Κτηματολόγιο. Ελέγχω επίσης αν έχουν λήξει τα πιστοποιητικά μου. (βλ. Οδηγίες για μηχανικούς στο Παράρτημα 1)

Παράρτημα 1: Αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης ανά USB Token και οδηγίες για τις επιμέρους διαδικασίες

* Manual για το Oberthur - Idemia v8.1 με αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης

https://drive.google.com/file/d/1P7-gYhNi7P0E9pVg5fYO40YXbZJW2LCB/view?usp=sharing

* Manual για το Gemalto Id Prime 840 με αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης

https://drive.google.com/file/d/170g5Gduw5uLlT_ek3pl-rvlss6qXxTva/view?usp=sharing

* Manual για το Oberthur Id Cosmo One v7.0.1 με αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης

https://drive.google.com/file/d/1_m7cHIkBaxDoVL3w4PwLUgkMCmXBSFxK/view?usp=sharing

* Οδηγός για τη παραμετροποίηση της Νέας Χρονοσήμανσης της ΑΠΕΔ

https://drive.google.com/file/d/19dnJycsKAKpBjpKjKMIUfsg9QyW3unES/view?usp=sharing

* Οδηγός για τη διαδικασία υποβολής Ψηφιακών Πιστοποιητικών στο ΤΕΕ (για μηχανικούς, περιλαμβάνει τη διαδικασία εξαγωγής των πιστοποιητικών από Oberthur, Gemalto 840)

https://drive.google.com/file/d/1B97HoEF2tTwzhYJQLacdreO_QHGfOfJI/view?usp=sharing

* Οδηγός για τη διαδικασία υπογραφής .dxf αρχείων για την υποβολή τους στο Κτηματολόγιο (για μηχανικούς)

https://drive.google.com/file/d/1yeqsG6f6U5a_dRtfafCyUdH99-xi0Ytv/view?usp=sharing

* Υλικό για τον έλεγχο χρονικής ισχύος των πιστοποιητικών, τη διαδικασία ανάκλησης και ανανέωσης

https://drive.google.com/file/d/1uXMkESEVyITMjWny9Op2pUtTttZob4w_/view?usp=sharing

Παράρτημα 2: Χρήσιμα έντυπα

Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση για την έκδοση των πιστοποιητικών

https://drive.google.com/file/d/1Yabnz_JYq46GkRZb0SDxSubSEjygwQRq/view?usp=sharing

Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση για την ανάκληση των πιστοποιητικών

https://drive.google.com/file/d/1OKQwnCn6effqzZjtQztguIsjftQW6KWV/view?usp=sharing

Εξουσιοδότηση προς Νovatron

https://drive.google.com/file/d/14eZ42sEnbSviivxUjpVuZvmqydjFjrnt/view?usp=sharing

Παράρτημα 3: Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Γνωσιακή βάση Novatron

https://www.novatron.gr/knowledge-base/

Service Novatron (στη περίπτωση που χρειάζεται για έλεγχο το USB Token)

https://www.novatron.gr/service/

Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ)

https://www.aped.gov.gr/

Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ

http://www.ermis.gov.gr/